Reader's yang selalu intai aku :P

tulisan berkilat

Rabu, 10 Ogos 2011

rambutan

Salam.

LELONG...LELONGG!! RAMBUTAN...RAMBUTAN

hahh tuh dia! musim rambutan dah coming! soo..ramai TERPEKIK TERLOLONG kat night market memPROMOTE rambutan masing2..hehehe 


aku suka gilak sama rambutan...mak abah aku suka berkebun...so dorang ade kebun rambutan...memang banyak jenis laaa...sampai berguni2 dorang bawak balik...sampai adik beradik aku tak lalu na makan....so inisiatif kteowg ialah JUAL RAMBUTAN kat depan rumah...hahaha 


mule2 na berniaga cuak gak! nak BERMAIN DENGAN DUIT ann??aku plak dah laa "TERROR MATHEMATICS"....terror sgt! pehhh...xbley arap pg skola main2 je lebih tuu kurang pandai mengira tuhh...hehehe


sepanjang aku menjual rambutan tuu...mcm2 laaa karenah/gelagat org membeli...


pmbeli    : sedap ke rambutan nie? bole rase?
aku         : mesti la sedap..rase le..ade byk jenis nie...nie rambutan gading, nie gula batu..nie buda skola...


....penat aku menerang...dia sibuk merasa sebakul rambutan aku....belinye tidak! haha kes lain pon ade..


pmbeli    : baru bniage ke cik adik? rambutan dari mane nie? bape sekilo..
aku         : aah baru aje bniage..rambutan dri kebun abah n mak kat pasir salak..rm2.50 je..
pmbeli    : ohh yke...umur bape dik?
aku         : ha? (apehal tanye umor nihh..tade kait mengait pon ngan rambutan!)


..gatal betul maat sorag nihh....ruper2nye...sambil membeli rambutan aku sambil nak ngorat aku..lelaki.....lelaki....satu kes lagi satu nie...aku ase kesian..


mkcik    : bape harge rambutan nie anak? (sambil parking basikal kt celah pokok)
aku        : yg nie rm2.50...yg seikat nie tgk kilo...
mkcik    : ohh raser bole..
aku        : rase la..
mkcik    : sedapnye...mkck beli 50sen bole x?
aku        : ??? ermmmm bole..jap yer saye timbang..


...aku timbang 50sen terlalu sikit..so ak bagi la lebih...kesian tgk mkcik tuu..dari gaye dy..basikal dy..aku taw dy org susah..aku pon sedekah aje la..tak penah ade kes camnie..1st time ade org beli dengan harge 50sen..


tuu la sedikit sebanyak pengalaman menjual rambutan depan rumah...alhamdulillah dalam satu hari aku dapat collect rm200 lebih...semua duit bagi abah...yg paling kelakar..abg kwn adik aku...SUKA KAT AKU..tinggal setaman dengan aku...hahh mcm ner baru ley suke aku??pelik lakk...myb aku jarang keluar rumah kot...so baru nampak aku...aku tak HOT pown untuk orang jatuh cinta! ishh3..macam2


skrg tgh musim rambtan...so kat kolej nie kawan sekelas aku rajin bagi aku RAMBUTAN FREE...hehe thanx!! suka sgt! sampai TEKAK SAKIT pown...HENTAM AJELAH!! hahaha...:'D 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan