Reader's yang selalu intai aku :P

tulisan berkilat

Jumaat, 14 Oktober 2011

warkah untuk sahabat KTG♥

Assalamualaikum dan salam satu Malaysia


Warkah kali nie aku tuju an pada kawan- kawan sekelas yang pernah ku kenali sejak aku belajar di kolej UNITI tercinta...

KTG – Kundur and the geng, name geng assignment aku yang terdiri daripada Kundur iaitu aku n sahabat yang aku sayangi iaitu Yuniq, Labu n Ikin. We all salu buat keje assignment bersame2..huhu kalu ade macam2 problems, we are always together n try settle an problems tu. Sepanjang perkenalan itu, aku same2 dey all timba ilmu n cari pengalaman untuk memajukan akademik we all di UNITI. 



Aku rase happy sgt ade kawan cam dey all. Susah senang salu bersame2. Aku teringat..waktu aku bersedih hati buat assignment Pengajian Malaysia Yuniq, Labu n Merah byk beri sokongan moral waktu aku menangis teresak2 kat jalan tar otw na balik uma atas sebab sesuatu. Dey all pujuk aku, then dey all teman aku naik tangga sampai ke rumah B-03-05. Perhatian dari dorang buat aku terharu n rase ade orang dekat dgn aku waktu aku sedih time tuu. Aku appreciated sangat2.

Assignment kite makin lame makin banyak berkait rapat dengan kanak2 prasekolah sewaktu sem 2. Soooo~ duit byk melayang. Aku suke sgt2 dapat ngajar budak dekat Tadika Kg Sg Raya. Budak2 kat ctu cam dah naik hafal muke kite. Asal pg ngajar je mesti tangan kite tak kosong an?..Ade aje yg kite prepare dgn bawe buah tangan tuk murid2 kite annn? Biar murid2 kite syok menyambut kedatangan kite di hadapan pintu sekolah :) 
*yg tukang snap picca nie Ikin :)

Ingatan aku tak pernah lupe ttg budak Danish yang KTG buat pemerhatian terhadap perkembangan motor halus n kasar Danish. Then buat tanglung ;) time tu best annn..tak dapat aku lupe. Macam2 gelagat budak tadika nie ek. semua comel2..Hee hee

Kemudian one day time pas exam kite tersedar yg kite pakai baju same colour iaitu warne biru tanpa kite merancang. Haha memang shock la ann…seroper le  pule..ate kite tangkap gambor beramai2..hehe

Teringat jugak time hari apreasiasi 1 April 2010. Kite choral speaking satu claz ek..memang best laa..kite same2 berusaha sepenuh hati untuk buat yang terbaik! hafal skrip then dapat le menyepiking depan juri n penghuni kolej. Haha  budak2 lain yg tengok kate kite punye best, kelakar..hahaha gud2 congrats! 

Aku rase makin rapat ngan korang bile kite buat forum mengenai punca2 penderaan kanak2. Aku selaku pengacara, apiz ustaz, yun professor, wan zaleha sbgai pakar psikologi n labu sbgai org kuat kami. Hahaha memang gempak la even berdebor nak berhadapan dgn org ramai tapi kite bersatu hati sehingga dapat tempat ke-2. Huhuhu banyak hamper yang kite dapat time tuu ek..share same2 ngan budak claz;)

nie pule time pg lawatan anjuran en.afdal ke Melaka Bandaraya Bersejarah. Best aww! posing kat beca, dalam muzium, taman melaka. time nie gilak bergambar ahh..weee~ dalam bus duk rapat2, gurau2 senda....hidup memang ceriaa Sayang KTG!


Ingat lagi tak program Tilawah Al-Quran yang melibatkan kanak- kanak prasekolah yg group D handle. Time tu kite satu kelas banyak menyumbang tenaga, memerah idea untuk menghasilkan pentas yang cantik. Bagus! Hasilnya amat memberangsangkan. Aku nak berterima kasih kepada ahli KTG yang selalu sokong usaha aku. Time tu nak tulis kt atas belon2. KTG teman aku sampai la aku siap buat. Huhuhu tak pernah korang larang ape yg aku nak buat, malah korang sokong aku :) 



Next time event Art n Music. Group KTG bertambah. Kite jayakan program dgn tarian kite hingga dapat tempat ke-7..masih segar dalam ingatan kite bekerjasama, seia, sekata, sehati, sejiwa :)  

Namunnnnn…semuanya telah berubah apabila aku membuat keputusan untuk keluar dari group nie waktu sem 5 tanpa ucap sepatah kata pada KTG. Aku betul2 minta maaf...aku tak dapat serta an reason aku..mungkin aku terase aty dgn sikap ahli KTG, mungkin juga salah aku. Aku nie an suka fikir byk2 kali. Bile fikir balik, even korang ade buat aku terase aty namun perkare tu lame2 akan pulih. Tak patut aku kua dari KTG. Patut berbincang dulu..Mane ade manusia perfect? Aku aje nak perfect sgt..haihhh =_=” bila geng baru sebut KTG n nak gune name tu. Aku cakap tak boleh! Biarlah KTG tiada pengganti :-(
Kemudian aku sentap then buat keputusan yg terburu2 meninggalkan KTG..tanpa menilai baik n buruk. Aku dah tak toleh KTG ag tapi sbenarnya aku salu ingat pada korang. Tiap kali ade presentation..aku rase nak menangis tgk korang. Dalam aty kate “kenapa waktu aku bentang..korang tade dengan aku??KTG salu ade ngan aku cam waktu dulu?” sometime bile ade aje assignment group. Aku bukan ingat an pada geng baru aku. Tapi teringatkan geng KTG,,,adakah korang dah siap buat assignment? Adakah korang dalam keadaan baik?? Aku yakin korang boleh buat dengan baik tanpa aku..Untuk kurangkan persoalan nie, aku salu bertanya pada Ikin. Aku dah tinggalkan KTG, tapi mengapa? Mengapa aku masih nak jaga kain dorang? Ye..ak ego..actually “AKU MASIH SAYANGKAN AHLI KTG”
Nak himpunkan sesal pon “nasi sudah menjadi bubur”. Aku terbaca luahan aty sahabat aku di facebook. Katenye “Pe perasaan korang ble kwan yg korang dh knal lme,berubh hati kpada kwn yg lain wlupun korg xpnh wat pasal...????ibratnya bagai kcg lpakan kulit la...dulu sme2,tp pas d org lain, dy dh xpndg dh kwn yg dy knal lme 2....cnew ek prasaan kwan yg ditggalkan2 kan????” okay. Mulanye aku marah namun bila aku fikirkan semula kebaikan KTG pada aku..aku faham perasaan kamu.maafkan aku :-( aku kini dah kian rapat dengan korang semula. Lupekan la waktu kesedihan lalu.maafkan aku KTG ..hidup memang ceriaa Syg KTG



Tiada ulasan:

Catat Ulasan