Reader's yang selalu intai aku :P

tulisan berkilat

Isnin, 26 Disember 2011

Bye~DISEMBER 2011

Assalamualaikum. sekian lama tak usik blog aku. malas menaip. kann dah berabuk ;( macam2 berlaku sepanjang aku cuti sem nie. em antaranya :

::Aku membesarkan badan:: 


Sory tk letak pic aku yg makin mONteL nie. =_=" 
punyelah aku beria ia nak DIET semperna cuti sem nie tapi sumer tu hampeh =_=" aku tahan makan nasi seminggu lebih aje then LOST 5KG!! hebat tapi gara2 aku tak tahan makan, naik semula~ alamak aiii tade care lain kew nk slim nihhh?? tape2 nnty DIET semula. hehe (konon) 

::Putus cinta::



 semua tu berlaku awal bulan 12 nie. aku putuskan dia secara baik. selama setahun 3 bulan bape hary tah (malas ngira) sepanjang tu aku makin kenal dia. cara hidup aku ngan dia sungguh berbeza. aku tahu laki mane tak terluka bila awek mintak putus..tapi aku tetap dengan keputusan aku. lagi pon family tak setuju ngan perhubungan nie. =_="


so..setelah dia pujuk. sambung semula. tapi tak lame. aku tak dapat time dia dah. dia cakap dia sakit #$%& tapi dia elok boleh fb??chat ngan perempuan lain???hummm..
aku dah tak percaya pada dia. kenapa mesti tipu aku yg dia exiden, sakit, nak mati semua tu?? Gara2 aku tinggalkan dia. Dia menipu aku>,<
aku dah tawar hati. aku harap dia faham dengan keputusan aku kali nie.
jadi biar aku pergi. ade sebab yg tak dapat aku sertakan. maafkan aku. 



Aku sendiri tak tahu kat mana love aku. udah udahh lerrr..malas nk pk.bagaikan debu datang menutup pintu hati aku. cinta kat dunia nie takde yg kekal..so tak payah la aku sibuk nak mencari cinta. cinta pada Allah dulu. biar cinta pada manusia tu aku tolak ketepi n belajar dulu. 
sebab Allah dah tetapkan jodoh kita. 
jgn kelam kabot cm aku haihhh =_=''



::Birthday 10 disember 2011::


Happy birthday to me!! yup dah 20th years old!! muda lagi :) thanks mak n abah bub lahirkan ika kat dunia nie ^^ sungguh gembira, tak dapat kek pon tape. ramai wishh tenkiuuu2. aku celebrate kali nie dalam kebun rambutan mak n abah aje(sambil memetik rambutan). hahahahahA 



Haa! nie dia hadiah dari mak n abah semperna birthday aku. dapat la handphone SAMSUNG CHAMP sweet pink (tetaw aje anak dia gedix)hehehe actually abah dah janji ngan aku nak bagi HP nie bub pointer sem 4 aku menaik. alhamdulillah syukur :D tenkiu lots! syg selalu ^o^



::Bisness::


tu kat belakang tu adik aku c nisa tgh jage n aku jadi tokeh jap aje (memosing) 
kepale aku nie asyik nak berbisness aje kojernye!! okay berniage, nk nolong ringan tulang! 
so abah suh aku, adik beradik amek rambutan kat kebun n berniaga depan umah. 
(setiap taun menjual) 
dah biasa berniaga nie tiap ujung taun bila tiba musim buah2an :) 
lucu~ ade pelanggan tetap n macam2 ragam. 
alhamdulillah target kali nie nk beli almari baju utk kami adik beradik. 
nk almari yg lebih tinggi dari aku, lebih gemuks dari aku n paling cantik dari aku. bhahaaha >,<

::First love::

korang ingat tak entry aku bulan lepas ttg first love aku? yup dia, panjang umur. time cuti aku banyak kali jumpa dia. time tu berniaga depan uma so tetiba ade van parking turunlah sorang makcik nih membeli buah rambutan aku. aku tolong bawa ke van bub berat mungkin makcik nie tak lalu nak angkat. sedang sibuk letak dalam van, aku terlihat pemandu van. ya Allah bergetar seluruh tangan bila first love aku nga drive! dia pakai cap aku bagi time bercinta 3 tahun lepas (masih elok). makcik tu mak dia rupanya(patot cam penah tgk!)




nie plak kes kat pasar malam. aku ngan adik aku c ikin nie pegi pasar malam
bub nak cari barang makan(bukan aku yg nk makan, tapi adik aku) haha
then aku sibuk mencari barang makan ngan ikin
tetiba ikin bagithu aku yg dia ternampak first love aku.
adoii pandang plak arah aku n tersenyum!
terus aku jalan cam tak pijak tanah, tak menyempat ape.
mak dia masih kenal aku setelah 3tahun tak jumpa.
ape punya citer novel laa aku nie. haihh =_=''
ape la yang Allah nak rancang untuk aku?? mana2 aje la biarlah Allah tentukan.




::Uniti::

maaf kalu geng rumah tade kat dlm pic nie. jarang tangkap gambar bersama..hehe


kat ats nie budak2 rumah. arap dapat serumah same2 ag. nie aje pic yg aku ade. naik sem nie dapat la jumpe budak rumah smula. miss u olll
nak amek result, hope everythings gonna b okay. insyaAllah :)

cuti sem da tamat. so sekarang aku kat exora ngan chek n nyah.
sok dorang teman na amek result aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan