Reader's yang selalu intai aku :P

tulisan berkilat

Rabu, 6 Mac 2013

emak exident

selepas exident..

aku: mak macam mane boleh kena langgar nie?
emak: dah takdir nak kena langgar hari nie..

Ya Allah! walaupun berbagai ujian kau berikan pada mak, 
mak tetap bersabar dan redha..

Di suatu sudut..
raut wajah abah yang tua..
 menunjukkan risau dengan keadaan mak..
abah pon tak bape lalu berjalan sebab gaut.
dalam kesakitan abah menuju ke hospital untuk jenguk mak.

selepas amek ubat dan cuci luke mak..
kami adik beradik bawak mak balik ke rumah.
di sudut meja makan..
aku teman mak jamah lauk yang dibeli tadi..


ceritenye macam nie..awal pagi tadi che jah call..katenye emak exident dan sekarang ade kat hospital. dari pagi tadi aku memang tak sedap hati..dapat tau..makcik viva putih langgar emak sebab die kat lorong yang salah..salah die mak aku pulak yg kena >,< naseb bek mak nek scoot.. so mengalami kecederaan ringan je..emm risau betul aku. rase nak tumbuk je makcik tu! ..so korang jage diri..lately banyak betul exident yang berlaku area traffic light IPD manjung tu. bagi semua driver kete bagi la laluan kat penunggang motorsikal dulu, bukannye penting diri tak pikir orang lain..lagi satu pastikan korang berada di laluan yg betul. korang silap kan dah naye orang je. bile pikir balik..patut le aku asyik mimpi exident je. emm rupenye orang yang aku sayang nak exident..korang doakan mak aku cepat sembuh ye. okay bye, hurmmm :'(


Ya Allah..kurangkanlah rase kesakitan mak..
masyAllah..sayang sangat kat mak :'(

ekcelli terbaca semula draft penulisan aku nie, lupe nak update huhu

flashback 06/03/2013 11.48 am






Tiada ulasan:

Catat Ulasan