Reader's yang selalu intai aku :P

tulisan berkilat

Isnin, 28 November 2011

Bisnes! Bisnes!!

Assalamualaikum ^.^

Ohh sem 5 kali nie aku suka ber”bisnes”.. Aku terlalu laa bersuka-ria buad bisnes macam2 utk tambah duit poket kat kolej. Antara yg aku jual ialah :


PERFUME “SWEET AIFA”

Perfume yg aku jual nie lembut baunya. Di pos jauh dari PERAK tanah airku..huhu ^.^ Antara pilihan yg paling memukau mata, hati dan jiwa pelanggan aku ialah Pink flower, Strawberry, Apple, Peach, CK, Cupid, Love me, dan Glitter. Untuk pilihan lelaki pula ade dua iaitu Dun Red n Dun Blue. Memang wangiii~~Harga sebotol RM8..aku jual dari blok rumah ke rumah. Alhamdulillah syukur kepada Allah, ramai giler beli perfume ni bub terlalu memikat bauannya J rugi saper tak beli. Setakat nie kawan aku yg dh kawen tuu “borong sakan” sampai 6 ke 7 botol dia beli. Naik sem pon dia nak lagi 8 botol. Alhamdulillah ade pelanggan setia. Pada yg tempah tapi xdapat, sorry sgt2..STOK dah habisss! Next sem okay ;)


NASI LEMAK & BIHUN GORENG

Kebiasaannya awal pagi budak2 kolej aku akan berasa lapar sebelum ke kelas. Kaka aku lecturer kat kolej aku so dy ngan kwn dy yg masak nasi lemak n bihun goreng awal pagi. Target dorang nak beli “Peti Ais”. So aku pon nolong laa..makanan nie di waktu pagi sebungkus RM1.50. Kalau aku rajin aku turun ke office then jual ke rumah2 kat hostel dgn harga. Ramai kata sedap n jadi pelanggan tetap jugak. Dapat la cket komisyen. 


SABUN MUKA : SABUN BERAS

Sabun beras RM6 sebuku. Aku tak start lagi menjual tapi budak rumah aku dah beli dua buku. Sem depan baru ler aku start. 


COKLAT

Coklat yang pelbagai bentuk dapat memukau minat pelanggan utk membeli. Ni kan bentuk coklat love n tulisan xoxo n love yg menarik dah dapat tarik org membeli. Ape pula kalau rasanye yg memikat hati. Kawan aku c Mieza mak dy buad coklat susu or dark choc. Aku dah rase memang sedap. Sebatang coklat aku jual RM1..memang laku ^.^ Aku n budak2 rumah yg bminat nak tolong dy jual, dapat la sedikit komisyen. alhamdulillah :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan