Reader's yang selalu intai aku :P

tulisan berkilat

Ahad, 20 Januari 2013

::BEKAM::


"Sebaik-baik pengobatan yang kalian lakukan adalah Al Hijamah (bekam)" HR. Ahmad.


Salam sayang semua. entry kali nie nak ceritew tentang BEKAM. sape penah buat bekam? aikk tak tau bekam tu ape? pada pandangan aku..bekam tu satu rawatan untuk mengeluarkan darah kotor yang tersembunyi dalam tubuh badan kite nie. darah kotor tu mengandungi toxin yang dah lame terperap dalam tubuh badan kite. bile toxin dah menyumbat, so ia akan menyumbatkan peredaran darah kite supaya tidak berjalan dengan lancar. sebab tu la kadang-kadang kite ckit-ckit kebas, lenguh-lenguh, sakit kepala dan sebagainya. meh aku cari pic orang dalam goggle yang dah buat bekam :: tengok pic kat bawah!

"Kesembuhan itu ada pada 3 (tiga) hal, 
dengan minum madu, 
pisau hijamah (bekam), 
dan kay (besi panas). 
Tetapi aku melarang umatku menggunakan kay"  HR. Muslim.

******************************************************************************

orite! menakutkan kan? tapi kalau itu satu rawatan yang berfaedah, tunggu ape lagi. termasuk kali nie dah 2x aku buat rawatan muka berbekam nie. tapi aku buat kat muka aku dan belakang tengkuk. mule-mule dulu aku try pegi ngan bos aku. nevess doe. then 2nd time aku berjaye mempengaruhi fikiran family aku sendiri, bile dorang tengok sendiri muke aku dah kurang jearawat. (konon)..entah betul entak idak aku tak tau~ satu cup tu rm5..biasenye aku buat rm25 :) best ways! korang try la keh, nanti baru korang dapat rase sendiri. 

berbekam merupakan sunnah rasulullah, so daripada habis makan pill atau ubat ubatan. better amalkan amalan berbekam :) masyallah banyak manfaat yang akan kita dapat :)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan