Reader's yang selalu intai aku :P

tulisan berkilat

Khamis, 14 April 2011

...sekali aku



sekali itu,
aku mmndang ke luar,
hujan renyai,tak lebat seperti selalu,
sgguh mndamaikan hati aku yg sdg terbakar..

sekali itu,
aku mendongak ke langit,
langit cerah tanpa hujan spt selalu,
sgguh mnggembirakan hati aku yg selalu dalam keadaan tersepit..

sekali itu,
aku memandg ke bwh,
lembutnya rasa rumput,tak berbatu seperti selalu,
mmbuat aku tersenyum rs bertuah..

sekali itu,
aku buka mataku,
ada ibu dan ayah dcc ku,tdak marah sprti sllu,
aku terfikir..MENGAPA AGAKNYA BGITU..??

sekali itu,
entah mgapa mataku berat selalu,
dan..kali ini aku mlihat ibu mnangisi aku,
mmbt hati aku berat mlihat dia bgitu..

sekali itu,
aku pejam mata aku,
aku dgar bacaan Al-Quran dialunkan mendayu brdktn dgn aku,
aku tertanya, MENGAPA agakny bgitu..

sekali itu,
aku rs ad air mengalir pd tubuh sjukku,
tak siapakah kasihan padaku?
selimutilah aku..

sekali itu,
aku rs ketat bgi diikat sesuatu,
pnt rasa hati fikirkan mngapa bgitu,
sesiapa,tolonglah lepaskan aku..

sekali itu,
aku mlihat ramai org drumahku,
aku masuk,lihat ibu dan ayah cium pipiku,
BAGAIMANA boleh bgitu..??

sekali itu,
aku dekati  AKU,
mgapa badan aku dselimuti kain putih itu?
mengapa aku pucat lesu..??

sekali itu,
aku lihat tutup mataku,
dsumbat hidungku,
diikat aku..
kjamkah mereka kerna mmperlakukan aku sebegitu..??

sekali itu,
aku nampak aku,
di dalam keranda mnuju ke rumah baru aku,
barulah aku tahu,
sampai sini sajalah riwayat hidup aku....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan