Reader's yang selalu intai aku :P

tulisan berkilat

Ahad, 10 Julai 2011

part time

uitt makan aje kerojer aku nie..haha yela sejak cuti sem 4 selama 2 bulan ,dari awal bulan 5 ritu mood makan makin bertambah..tak renti2 makan ajer..haihh tamo tamo..hehe tamo gemok2 okay! (pada hal memang dah berisi pon badan aku nih, haha!)..aku asyik lepak kat uma tade buad ape..kesempatan tu aku lepaskan lesen L kereta.

Cuti nie aku dapat spend time kat uma dengan family ke Langkawi..kat sane bebas cukai so borong coklat murah2 kat sane..aku paling suka coklat kisses n vochelle..happy sgt spend time together gether hehe abah bagi duit beli baju kat sempadan thai..ape ag kami adik beradik borong sakan la..haha :D

Seminggu selepas tu..kami pulang manjung, yg kerja balik negeri9..aku stay manjung dapat tolong mak n abah kat rumah..kira aku nie rajin gak lahh..hahaha rutin harian aku cam biasa la. Bangun pagi mandi, makan then kemas rumah..anta n amek adik2 g tuisyen, skola..yela sejak ade lesen motor secara rasmi mudah la utk aku bgerak kesane kemari dengan scoot kesayangan tuu..hehehe aku cari keje part time kat kedai kain kat lumut..jam 8 pagi- 8 malam gaji cume rm20..da la jauh dari rumah..so aku cam org bodo jew hafal harga baju kat kedai tu then esok aku benti keje..tak tahan keje ngan makcik byk mulut tu..haha

Pejam celik, pejam celik..cuti sem dah nak tamat so aku packing barang ikut chek balik n9 bub dy dapat jadi pensyarah kat kolej aku tuu..lepak2 kat umah nyah n ayg..kak wanie pon ade..sepanjang hari tuu aku duk uma dorang tolong kemas rumah bujang dorang ape yg patot la..

Lame2..rase bosan..kebetulan kak wanie dapat perkerjaan baru kat LHDN (congrat kak!)..so aku replace part time buad bancian ttg rokok..gaji satu hari dalam rm90 la..untung an? Dapat simpan duit cket..mula la start kejer hari selasa 5/7/2011 hari tuu..malam tu aku push diri aku utk blaja jenama rokok ngan kak wanie..berkat kesabaran kak wanie mengajar..aku faham n practice..

Awal pagi daryl datang amek aku kat rumah ngan nyah..aku kne anta kejer kat NS CORNER..fuhh~~!! 1st job! Getor benor hati seram sejum..ape kene tah? Haha tapi Alhamdulillah aku dapat buad yg terbaik..hari pertama 5 orang je nak isi form bancian aku..hari kedua 4 orang, hari ketiga 3 orang aje..tapi ari keempat aku dapat 15 orang yang nak isi form aku..sampai habis kad tuu dibuadnye..kekeke baiklah sepanjang aku keje aku dapat lihat macam2 ragam orang selain experience keje kat c2..mane tak nye..aku buad bancian perokok..so c perokok majoriti lelaki..ishhh gaji okay punye pasal aku pon datang dari meja ke meja nak buad bancian kat dorang…macam2 gelagat dorang cam lipas kudung..aku bukan nak perasan tapi tak payah kot nak ngusha aku semacam aje..rimas plak..aku bukan lawa mane pon..tade salah aku duk kat c2 pon!! Lame2 aku makin rapat ngan daryl…dy suka bersembang ngan aku..aku pon tak kurang hebat bersembang2, biasa la perempuan! huhuhu dy cakap aku banyak mulut..hahaha (amek kau!) nice to meet u ^^,

Pekeje kedai yg paling aku kenal c wahyu..ala2 melayu tapi asal endon..dy la yg salu tlg aku kira bape banyak rokok yg ade kat almari kedai tuu..at least dapat gak dy nolong aku ngecam jenis2 rokok yg banyak jenis cam dunhill red, lite, menthol, booster n switch..huhuhu ala senang aje nak kenal rokok tuu..huahuahua(berlagak siot!) ade lagi sorang pkeje nie akan pandang aku n senyum..aku suke tgk kerajinan dia time buad keje..jarang tgk dy just duduk..ade aje keje nak dibuad..dy orang Filipina..name dy min light..leyy tahan..upsss..suka suda J nanty da ta keje c2..mesti rindu kat korang..kekeke (gatal!) aku keje just 4 hari then nak balik kolej da..gaji myb masuk dlm akaun nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan