Reader's yang selalu intai aku :P

tulisan berkilat

Jumaat, 28 Disember 2012

die putus cinta

26 november 2012,

Assalamualaikum...

hai semua! entry kali nie nak cerita tentang sorang budak. aku panggil die si N. aku kenal die time naik bus nak balik kolej. tapi time tu aku tengah belajar lagi. die nie nice looking. baik jugak orangnya, mesra :) so sembang-sembang and add kat facebook. so until now we ols still contact each other. no reasons laa nape aku still keep n touch dengan die sebab pada aku..selagi orang tu baik ngan kite, tak salahkan kite balas perkare yang same :)) then, semalam die inbox aku coz we ols memang owez sembang-sembang kosong. entah macam mane semalam die bercerita tentang kesedihan die yang baru putus cinta. aku seolah-olah dapat fahami ape yang die rasekan. huhh~ mesti keliru kann? mesti tak tau nak buat ape kan?? kan kan!!??? masalahnye sekarang perhubungan dorang dah terjalin selama 5tahun. cer korang pikior..takan lah masih tak kenal pasangan masing-masing punye perangai? tu laa orang kate, tak semestinya bercinta berpuluh-puluh taun bagai nak rak tapi lastly putusss kawen dengan yang lain? haaa haaa ayoyop tak tau! tapi tu lahh~ kalu pihak sane tengah marah gilee sampai block kat fb tu..kirenye si N nie ade big probs lahhh..sama ada buah hati die curang, fed-up or nak si N nie buat sesi pujuk memujuk.

But for me, kalu buah hati kite tu dah layan kite macam sampah..nampak sangat yang die dah sungguh-sungguh tak nak kat kite. sebab aku tak suke hegeh-hegeh dengan orang..yelaa buah hati kite je pon bukan confirm buat laki bini. memang laa pasang surut dalam perhubungan tu akan berlaku. tapi kalu timing bercinta nie la kite kenal pasangan kite. sebelum kawen dah banyak konfliks so dapat bertahan ke nanti?...so kalau si N nie still nak jugak kat buah hati die tu nak wat camne. aku tolong bagi idea aje la. korang nak tau aku suruh buat ape..? haa jumm bace bawah tips-tips nak pujuk buah hati tu....


1st : ape kate korang send mesej tiap pagi, petang and malam??
- timing send mesej tu biar laa same untuk setiap hari even die tak reply. tapii kalu korang nakkk perhubungan tu jugak. sila tebalkan muke anda! :DD
cth: send mesej jam 8 pagi, 2 petang n 10malam.
dalam mesej tu cakap yang indah-indah je, buat macam tade ape yang berlaku. tapi say sorry laaa gak n say yang korang sayang sangat kat perhubungan korang yang dah terjalin lame tu. buat semua tu dalam tempoh sebulan. biar die terbiase n tertunggu-tunggu  mesej tu. cayeee laa bile dah habes tempoh sebulan tu korang stop mesej. sureeee die rindu kat mesejjjj korangggg punyeee laaaaa..ahahahhahaaaaa (huhh tak lehh blaa idea aku)

2nd : ape kate korang beli laa hadiah istimewa..murah-murah pon tape asalkan ade sentivalue nye!! then selitkan laa ayat yang berbunga-bunga tentang kenangan korang :))

3rd : kalau korang berjumpa, terjumpa, tak jumpa?? ke ape ke..korang sile laaa senyum, jangan monyok n memberontak je..nanti die rimasss..so senyum n buad macam korang tak pernah gaduhh..n iye aje kan ape yg die buat. ekcelli nanti die tentu tertanye-tanye nape korang tak send mesej dahh? time tuuu timbull rindu. silap hari bulan die yang text koranggg..cariii korangg...haha! 

ekcelli entah laa..aku pun tak tahu ape tu cinta? huhu so si N jangan laa tunjuk yang awak terdesak sangat kejar die..makin dikejar makin die akan makin jauh la sayang oii. sorry aku pun tension kalu si N asyik duk ngadu tentang masalah cinta die kat aku tiap kali kalau aku online.humphhh~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan